עיצוב פנים – מרשים, פרקטי ונוח

כיצד תוכלו גם אתם להצטרף לאחד הטרנדים החמים בעיצוב פנים של השנים האחרונות? להלן הפרטים.

עיצוב פנים מוצלח: כל אחד יכול

בשנים האחרונות ניתן לראות התעניינות הולכת וגוברת מצד הציבור בכל הקשור לעיצוב פנים. אם בעבר עיצוב פנים נחשב כנחלתם הבלעדית של בעלי ממון, כיום באמצעות השראות מהעולם וכן יצירת קשר עם חנויות מקצועיות ניתן לעצב כל חלל בבית או במשרד, בהתאם לטעם האישי ותוך שימת דגש על היבט פרקטי.

חשוב להבין כי לשהות שלנו בבית או במשרד יש חשיבות עצומה לא רק מבחינת התחושה, אלא גם מבחינת ההתנהלות השוטפת. כאשר הבית מעוצב בהתאם לטעמנו כמו גם משרת את הצרכים שלנו, ועדות לכך ניתן היה למצוא בתקופת הקורונה בה רבים מצאו את עצמם מסתגרים בבית, למשך תקופה ארוכה. על כן, חשוב לזכור כי כל אחד יכול להתחיל בפרויקט של עיצוב פנים, כאשר את התהליך יש לבצע באמצעות השלבים הבאים:

תכנון

תכנון מהווה את החלק הראשון והחשוב ביותר בתהליך של עיצוב פנים. כאשר אנחנו מתכננים יש לקחת בחשבון את גודל החלל אותו נרצה לעצב, ולכן חשוב לקחת מידות מדויקות בכדי לבצע בהתאם הזמנה של ריהוט כמו ספות אירוח נוחות אשר לא "ישתלטו" על החלל אלא ישלימו אותו בצורה נעימה ופרקטית. כיום ניתן לבצע מדידה באמצעות מודד לייזר, ולאחר ביצוע המדידה חשוב לרשום את המידות המדויקות, ואותן להעביר לאנשי המקצוע עמם אנו בוחרים לעבוד.

יצירת לוח השראה

תהליך של עיצוב פנים פרקטי חייב להתבצע בשלבים, ולכן לאחר שלב התכנון הראשוני השלב הבא הוא קבלת השראה. בכדי שלא תצטרכו להוציא עשרות אלפי שקלים בעבור שיפוץ ועיצוב, מומלץ לחלק את הבית או את המשרד לאזורים בהם נרצה להתמקד, ובכל פעם לעצב אזור אחד.

כך לדוגמא, אם אתם מעוניינים לשדרג את הסלון שלכם, ניתן לבנות לוח השראה הכולל פריטי ריהוט כמו ספות אירוח נוחות, שולחנות, כיסאות וכמובן טקסטיל. עיצוב פנים מוקפד הוא עיצוב הכולל קו אחיד והרמוני, ועל כן שימו לב כי בתהליך של יצירת לוח ההשראה אתם נצמדים לקו ברור ואחיד.

מחזור רהיטים – דרך מצוינת לעיצוב חסכוני

השלב השני הוא להיפטר מהרהיטים ומהציוד בו אין לנו בהם שימוש, אולם במידה ויש ברשותכם לדוגמא כורסא איכותית, זה הזמן לשלוח אותה לרפד ולהפיח בה חיים חדשים. בכך, תוכלו לחסוך כסף וכן להעניק הלאה לארגונים או חברים הזקוקים לריהוט.

התאמה לצרכים

לסיכום, מעבר לעובדה כי עיצוב פנים נועד לשדרג את החלל, הוא גם צריך לשרת אתכם. לכן, חשבו לעומק מהם הצרכים שלכם ובהתאם לכך עצבו את הבית. אם לדוגמא בבית מתגוררים ילדים קטנים, עדיף שלא לבחור ריהוט בצבעי שמנת או לבן, אלא ריהוט פרקטי אותו ניתן לכבס ולנקות בקלות בצבעים כהים. נוסף לכך, החשיבה שלכם צריכה להיות לטווח הרחוק – העדיפו שלא להיצמד לטרנדים אלא לחשוב מהם הפריטים אשר ישרתו אתכם לטווח הרחוק, כך שהתהליך יהיה לשביעות רצונכם.